táborový deník zima 2019

telefon na tábor:
  737 874 106,  volejte prosím po 21:00, nebo pište SMS

neděle 17.2.2019

Sraz nad Hlavním nádražím v 9:30,kde se na vás budou těšit všichni velcí čerti.

Po více jak třech hodinách radostné jízdy vlakem jsme dorazili do stanice Špičák. Delší procházkou jsme prohlédli místní sjezdovky, abychom věděli kam zítra vyrazit na lyže. Cestu jsme si zpříjemnili několika hrami a za krásného počasí dorazili kolem čtvrté všichni na chatu. Všichni se ubytovali, vybalili věci a připoravili na zítřejší ranní lyžovačku.

K večeři kuře s rýží, někteří si i přidali, všem chutnalo.

Zahájili jsme celotábrovou hru na téma s čerty na horách, a čerty s andělem všem dětem představili. Za dnešní výšlap dostali děti hodnost pavouka, o další hodnosti budou už soutěžit. I přes bezproblémový den máme první dva zápisy v Knize hříchů:-).

Zdraví čertice Zuzejda a Pekelína, čertice ve výslužbě Alojs, čerti Buryčmoud a Mefistotelles a nesmí chybět anděl Matla.

Pondělí 18.2.2019

Po ranní rozvičce a vydatné snídani jsme děti rozdělili do lyžařských skupin a vyrazili na vleky. Rozdělení jsme nakonec ještě vylepšili a přehodnotili a i ty nejmenší sjeli sjezdovku až dolů. Kolem desáté proběhlo občerstvení a krátký odpočinek. I přes krásné počasí jsme museli svah opustit, a již ve 13 hodin jsme měli výborný oběd. Po obědě krátká siesta.

Odpolední hry na sněhu začali koulovačkou, sjezdem na pekáčích, ty zdatnější sjezdem na čemkoliv. Závěr sněhového odpoledne spočíval v týmové hře "sestřel pekáč soupeři". Vítězné zelené družstvo si po právu užilo slavnostní večeře s obsluhou. Na závěr dne jsme dětem připravili pár zábavných her... a hajdy na kutě:-)

Úterý 19.2.2019

Dnešní den začal jak jinak než rozcvičkou a výbornou snídaní... jako vždy jsou nejvíce v kurzu čokoládové kuličky s mlékem a rohlík s Nutellou. Počasí nám opět přálo a již v devět hodin jsme byli všichni na svahu. Mladší skupinka lyžovala pouze dopoledne, starší si užili svah i odpoledne a to takměř do 16:00 a to hlavně zásluhou dvou čertů, kteří opravovali spadlé lano vleku.

Odpoledne se snažilo každé družstvo ( pod dohledem ) rozdělat oheň na sněhu za pomocí 3 sirek... Jedno z družstev to nakonec zvládlo na poslední sirku a po zásluze bylo odměněno slavnostní čertovskou večeří. Ostatní děti nepřišli zkrátka, mohli zkoulovat Mefistotela ( Máru ) a byly odměněny zmrzlinou dle vlastního výběru.

Oslavili jsme svátek Patrika a napsali čertovské pohledy rodičům ( těšte se - snad dojdou :-).

PS: věděli jste, že vaše děti mají rády čočku? Snědli ji všichni!!!

Středa, 20.2.2019

Dnešní den prozměnu začal rozvičkou a snídaní. Protože všechny děti jsou velice šikovné a rozjezdily se nám, zvládly bez vyjímky velkou sjezdovku. I nejmenší dvojice zvládly jízdu na kotvě a měly z toho velikou radost a my samozřejmě také ( možná větší než děti ). Po výborném obědu a nezbytném odpočinku nás děti unavily husto-kruto-přísnou bitvou o hrad a vůbec nikomu nevadilo, že v zápalu boje jsme se nestihli nasvačit. Bitvu nakonec vyhrálo červené družstvo, které pro dnešek mělo slavnostní večeři. Borůvkové knedlíky byly nejvíc, myčka dnes nepracuje, všechny talíře vylízané...

Večer bylo na pořadu dne malování čertíků na bílá trika, určitě je uvidíte, děti v nich přijedou.

PS: věděli jste, že vaše děti mají rády dýňový krém posypaný čokoládou ( polévka)?

Čtvrtek 21.2.2019

Dneska jak jinak rozvička, snídaně a hurá na lyže. Všichni lyžaři na velkém vleku na kotvě. Skupina č. 4, což jsou začátečníci, byla dnes ráno zrušena, všichni dokážou bez problému sjet dolů, zatáčet, zastavit, nastoupit na kotvu a vystoupit, ještě že už jedeme domu, už nás skoro nepotřebují. V jednu hodinu do chaty a výborný oběd - Frankfurtská polévka a svíčková s knedlíkem, bylo to jako každý den vynikající, takže se přidávalo jako o život. Po obědové siestě jsme rozdělali oheň a jako sváču jsme opékali buřty. Odpolední hra bylo teamové stavění sněhové krychle, nejlepší výtvor opět slavnostně večeřel s obsluhou. Po večeři začalo balení lyží, lyžáků a helem, což bylo trochu složitější, ale není nic, co bychom společně nezvládli. Děkujeme všem rodičům, kteří poctivě podepsali kompletní lyžařské vybavení:-). Na závěr, jelikož byly všechny děti hodné, byla tombola a každé dítě si vybralo nějakou cenu. Pak už probíhal začátek balení věcí a rozdělování oblečení na pokojích...

Prosíme o kontrolu oblečení, nevíme, jestli bude všechno suché.

V hlavním zavazadle budou mít děti potvrzení od lékaře + zbytek peněz z vleků.

PS: jen pro jistotu, zítra v 17:49 příjezd na hlavní nádraží.

Pátek 22.2.2019

Dnešní den jsme začali prodlouženým budíčkem a už ani rozvička nebyla, ale nebojte, snídaně byla jako každý den. U některých před snídaní, u některých po snídani začalo balení naostro, první na řadě bylo povlečení a prostěradla, pak připravení věcí a balení tašek. Bohužel nám dnes počasí nepřálo a déšť nás nepustil ven na sníh a na poslední koulovačku, probíhaly tedy hry v jídelně. K obědu byla polévka, rajská omáčka s masovými kuličkami a těstovinami. Poslední družstvo aby jim to nebylo líto měli slavnostní čertovský oběd, aby také ochutnaly pekelně prostřený stůl a obsluhu od vedoucích.

Po obědě už šlo všechno jak po másle, bylo naloženo auto, děti se oblékly a vyrazili jsme na vlak, vlak přijel na čas, ale trochu nás vyděsilo kolik tam na něj čeká cestujících, ale i tohle jsme zvládli, měli jsme zajištěná sedadla, takže všichni děti seděly. Jelikož cestujících bylo opravdu hodně nabrali jsem menší zpoždění a po cestě jsme požádali pana průvodčího aby pozdržel vlak na který jsme přesedali v Klatovech, tam nám vše proběhlo také na výbrornou a obsadili skoro celý vagon. Děti si udělaly ze sedadel letiště, někteří si i zdřímly, pak proběhla svačinka, pítí, pár sladkých odměn a už se těšily na příjezd do Prahy.

Příjezd už asi komentovat nemusíme, to už znáte...

Tímto děkujeme rodičům za důvěru, kterou nám dali, dětem, že byly tak úžasné a hodné a snad jsme si to všichni užili, a pomalu můžeme začít plánovat příští rok.