táborový deník léto 2018

Neděle 15.7.

Bradavickým expresem, který si udělal neplánovanou zastávku v Lovosicích, se nám nakonec povedlo dojet až ke Škole kouzel. Přes Zapovězený les jsme pak dorazili až k samotnému Hradu, u kterého nás přivítal Brumbál. Posledním mudlovským jídlem dne byly párky v rohlíku, hned po večeři nás Moudrý klobouk rozřadil do kolejí, vybraly si nás hůlky a mohli jsme jít plni dojmů zaslouženě spát.

Pondělí 16.7.

Dnes ráno jsme hned po snídani vyzdobili naše kouzelnické pohárky a poté se odebrali seřídit naše košťata a jiná letová zařízení.  Po obědě, ke kterému se podávala polévka z květáků, které vypěstovala profesorka Prýtová,  a rýže s jemným masíčkem dušeném na vzácném koření z dalekého Maďarska, jsme provedli kratší letovou zkoušku s nácvikem letových manévrů a technik.  Ještě před večeří jsme stihli Zkoušku náležité kouzelnické úrovně z předmětu Zdravověda, který od tohoto školního roku vyučuje domácí skřítek Dobby. Všichni žáci bradavické školy ve zkoušce obstáli na výtečnou.

Úterý 17.7.

Celé dopoledne se neslo ve znamení Famfrpálu. Turnaj vyhrála kolej Mrzimor. Po vydatném obědě a chvíli klidu odjeli všichni mladí kouzelníci provětrat svá košťata na delší výlet. Cíl výletu byl různý: vyhlídka na Jedlové, Křížová cesta nad Jiřetínem, krmelec s borůvkami.  I přes drobná úskalí propíchnutých kol se výlet podařil a všichni se slétli k večeři, kde si mohli vybrat ze dvou jídel, rizota rýžového nebo kuskusového. Večer se nejstarší hoši, stejně jako včera nejstarší holky, uložili ke spaní v našem teepee. Snad vydrží všichni celou noc 🙂

Středa 18.7.

I přes nepříznivou předpověď počasí jsme se hned po snídani vydali na další výlet po okolí. Některým se trochu prodloužil. Posvačili jsme jablíčko a vrátili se zpět. Napsali jsme pohledy maminkám a tatínkům a poobědvali kentucky kuře se zeleninovým salátem. Jelikož nás už všechny příliš bolely nožičky (je třetí, krizový den), po poledním klidu jsme se vypravili do lesa. Naneštěstí tam na nás zaútočili mozkomorové a museli jsme se bránit velkým útokem. Po všech útrapách jsme slavně zvítězili a vrátili se zpět do tábora. Zbytek dne jsme strávili hraním různých her, případně zpěvem s kytarou.

Čtvrtek 19.7.

Hned ráno jsme přijali pozvání Gringottových a vydali jsme se z kopce dolů k jejich stříbrnému dolu. Po prohlídce jsme honem zamířili na zmrzlinu a přes kopec s křížovou cestou na oběd. Po vydatném obědě jsme se sešli s Hagridem a prozkoumali všechna možná kouzelná zvířata, dokonce je teď už i bezpečně poznáme. Většina z nás si stihla také vylepšit nabarvená trička, takže si je zítra budeme moct konečně vzít na sebe!

Pátek 20.7.

Dnes ráno hned po snídani se část z nás vypravila na nedaleký hrad Tolštejn, abychom zkontrolovali dračí kolonii. Ti nejmladší z nás putovali na svých ořích zkontrolovat, zda expresní vlak do Bradavic nepřivezl nějaké opozdilce. Po obědě, ke kterému se podával vývar z kuřecích pařátků a květákoví Mozkomoři s erteplemi, jsme se odebrali do blízkého lesíka, abychom postavili nové domečky pro lesní skřítky. Skřítkům jsme postavili celé sídliště a pár domků. Po odpolední svačině následovala hodina bylinkářství, v rámci níž jsme si obstarali lesní býlí na přípravu lektvarů. Po hodině bylinkářství jsme si při přípravě večerní krmě nacvičovali jak vařiti lektvary na otevřeném ohni. Poté následovala hodina lektvarů s profesorem Snapem, během níž jsme z natrhaných bylin uvařili skutečné lektvary.

Sobota 21.7.

Při posledním cyklystickém výletě jsme spojili síly a své oře poslali ke kopci s nádherným výhledem do celého okolí – k Malému Stožci. Po obědě jsme se hrdinně postavili živlům v líté vodní bitvě. Všichni se také pokusili přelstít vrbu Mlátičku. Po vyhlášení celotáborové hry jsme zapěli vítězné písně a uložili se k zaslouženému spánku.

Neděle 22.7.

Dnes se balíme na prázdniny zpět domů. Na kolej 9 a 3/4 v Praze – Holešovicích dorazíme vlakem 379 Porta Bohemica v 15:14.

Děti přijedou v batikovaných tričkách. Jelikož je stále možné, že barva pouští, doporučujeme je vyprat separované od jiných (zejména světlejších) barev.