táborový deník léto 2021

Plánovaný příjezd z tábora je okolo 15:30 na stejné místo, odkud děti odjížděly. Fotky z posledních dní doplníme v sobotu a v neděli.

31. 7. odjezd z Letňan se podařil a děti již dorazili do Dobčic. Začali se ubytovávat. Bohužel spojení se světem není úplně dobré, proto budeme deník doplňovat, jak budou mobilní data zvládat. K večeři jsme si dali párky v rohlíku a po večeři jsme se nechali unést do starověkého Řecka, do Agory, kde se nám představilo naše božstvo. Čtyři bozi se uvolili, že se seznámí se svými vyznavači a tak nám vznikla 4 družstva na celotáborovou hru.

1. 8. Noc proběhla v poklidu. Ač pršelo, tak všichni zůstali v suchu a pohodě. Po snídani jsme si zahráli hru, abychom lépe poznali tábořiště a také jsme se rozřadili do týmů na kola. Zbylo nám trochu času a tak jsme se i vydali na krátký výlet. Po skvělých výpečkách se zelím a knedlíkem jsme si krátce odpočinuli a zahráli si pár míčových her. Odpoledne vyústilo v poražení Skylly a Charibdy a úspěšném přepravení Odyssea k pokladu. K večeři jsme si dali buchtičky se šodo a zbytek večera věnovali šifrování. V galerii na Google Drive se můžete podívat, co budeme v pondělí dělat :)

2. 8. Po výtečné snídani jsme se vydali na kolo. Projeli jsme se po okolí, dali si jablíčka ke sváče a jeli zas zpátky. K obědu nám Kuba dal Kentucky kuře se zelným salátem. Bůh Apollón k nám sestoupil, aby nám sdělil, že jeho bratr Ares mu ukradl ovce a žádal udatné následovníky bohů, aby mu pomohli. Po dlouhé a vyčerpávající cestě a ještě náročnějším boji byl Ares poražen a Apollon získal všechny své ovce zpět. Poseidon nám nadělil k večeři špagety. Zbývalo si jen užít táborák s písničkami a jít na kutě :)

3. 8. Hned dopoledne proběhl boj s kyklopem, který byl dlouhý a vyčerpávající. S povděkem jsme přijali kuskus/rizoto k obědu. Po poledním klidu jsme se vydali na kolo a vrátili jsme se až na večeři. K té byla čína s rýží nebo rýžovými nudlemi. A před večerkou jsme si ještě trsli na karnevalu.

4. 8. Po snídani nás navštívila Kirké a zaklela Odyssea do prasete. Abychom ho zachránili, museli jsme se vydat na celodenní výpravu, během které jsme podstoupili mnohá nebezpečí. K vysvobození Odyssea jsme nasbírali množství bylin, díky kterým se nám povedlo Odyssea skutečně vyléčit. Aby legrace neskončila, večeři jsme si vařili sami na ohni. Chilli con carne se nám náramně povedlo a pak už jsme šli do hajan.

5. 8. Odysseova cesta se nachýlila ke konci a dorazil za svou ženou Penelopou do Ithaky. Bohužel byla v obležení dalších nápadníků a tak jsme strávili celé dopoledne jejich vyháněním. Vyhnali jsme je úspěšně a tak jsme si za odměnu dali k obědu smažený květák s bramborem. Odpoledne jsme chtěli na kolo, ale kvůli nepřízni počasí jsme nakonec nemohli. Proběhl tedy Dionýsův kulturní festival, kdy jednotlivé týmy bohům předváděly různá umění. K véče jsme si dali skvělé řecké jídlo - citronové kuře s rýží. Večer potom patřil deskovým hrám a bojovce. Všichni, které se podařilo vzbudit, ji prošli statečně celou!

6. 8. Na oslavu slavného Odysseova vítězství jsme uspořádali olympijské hry. Pak už jsme jen vyhlásili pořadí celotáborové hry, užili si olympijský festival a začali balit. Krátce jsme se ještě zastavili u táboráku, kde jsme si opekly buřtíky a trochu si zazpívali. A zítra jedeme domu!